Inicio > Libros para vivir mejor > Divulgación > El petit llibre de la Meteorologia
  • img-book

    Jordi Mazón, Marcel Costa,

El petit llibre de la Meteorologia

Un recorregut essencial pel món de la meteorologia.

Autores:

Jordi Mazón

,

Marcel Costa

El petit llibre de la meteorologia és una obra senzilla, molt pràctica i accessible, que et guiarà a través dels fenòmens meteorològics més fascinants i dels conceptes essencials de la meteorologia i la climatologia. Si sempre dubtes entre agafar o no el paraigua quan veus certs núvols, si no saps per què les borrasques porten temps inestable i els anticiclons estabilitat atmosfèrica, si t’agradaria entendre per què és possible que ploguin granotes, que es creïn miratges o que pugui ploure tant als pols com als deserts, aquest és el teu llibre!

Deixa’t captivar per l’origen dels huracans i els tornados, aquests gegants de la natura que posen a prova la nostra capacitat de resistència, o per la diversa i sorprenent quantitat de fenòmens que ocorren a l’atmosfera. Descobreix també com es formen les tempestes, per què l’atmosfera es comporta de forma tan diferent a cada regió del planeta i de quina manera els meteoròlegs interpreten senyals que, a primera vista, podrien passar desapercebuts. A més, en aquest petit gran llibre també trobaràs informació relacionada amb els principals tipus de núvols i com reconèixer-los ràpidament al cel; els mecanismes que originen la pluja, la neu, la calamarsa i altres tipus de precipitació; les claus per entendre els mapes del temps, els anticiclons, les borrasques i la pressió atmosfèrica; els grans patrons climàtics del planeta, com el Niño i la Niña, i la seva influència en la nostra vida diària; els instruments de mesura meteorològica —del baròmetre al radar— i com han evolucionat per ajudar-nos a preveure el temps amb més precisió; fenòmens extraordinaris com els arcs de Sant Martí, els halos solars o els núvols noctilucents, que converteixen el cel en un escenari únic i sorprenent, o l’apassionant història de la meteorologia, dels xamans a la modelització numèrica i a l’ús de la intel·ligència artificial.

El petit llibre de la meteorologia és una obra ideal per a tots els públics, tant curiosos com aficionats, amb formació acadèmica o sense, per a qualsevol que vulgui comprendre, de forma rigorosa, clara i amena, com funciona l’atmosfera i el temps que genera.

 

Detalle del libro "El petit llibre de la Meteorologia"

ISBN: 9788410451643
Encuadernacion: Rústica
Publish Date: 2026
Page Count: 192
Dimensiones: 17 x 17 cm

    Jordi Mazón es doctor en Ciencias por la Universidad Politécnica de Catalunya (UPC), máster en Climatología Aplicada y licenciado en Física por la Universidad de Barcelona (UB). Ejerce de profesor titular en el Departamento de Física de la UPC, donde es docente e investigador en diversos campos de la física de la atmósfera y el clima. Autor de más de 40 artículos científicos, y más de una decena de libros de divulgación científica en el ámbito de la física y la meteorología, actualmente es el presidente de la Asociación Catalana de Meteorología. Jordi Mazón és doctor en Ciències per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), màster en Climatologia Aplicada i llicenciat en Física per la Universitat de Barcelona (UB). Exerceix de professor titular al Departament de Física de la UPC, on és docent i investigador en diversos camps de la física de l’atmosfera i el clima. Autor de més de 40 articles científics i més d’una desena de llibres de divulgació científica en l’àmbit de la física i la meteorologia, actualment és el president de l’Associació Catalana de Meteorologia.
      Marcel Costa es licenciado en Biología y aficionado a la meteorología desde la infancia. Además de profesor de ciencias en secundaria y docente en el Departamento de Investigación Educativa en Ciencias de la Salud de la Universidad Pompeu Fabra (UPF), también es autor de varios libros de divulgación científica y de texto, así como de algunos artículos científicos de muy diversos ámbitos, como la investigación educativa, la biología celular, la paleontología y la meteorología. Marcel Costa és llicenciat en Biologia i afeccionat a la meteorologia des de la infància. A més de professor de ciències a secundària i docent al Departament de Recerca Educativa en Ciències de la Salut de la UPF, també és autor de diversos llibres de divulgació científica i de text, així com d’alguns articles científics d’àmbits molt diversos, com la recerca educativa, la biologia cel·lular, la paleontologia i la meteorologia.

      Sólo los clientes identificados que han comprado este producto pueden dejar un comentario.

      Este libro aún no tiene reseñas.